KLAMECJUSZ NEWS


Strona Główna  |  Klamecjusz 7  |  Co nowego?  |  O Klamecjuszu...  |  News  |  Murki |  Galeria |  Dodatki i Linki |



Aczkolwiek dokładamy wszelkich starań, aby udostępniane poniżej dane były pełne i zgodne z prawdą, może się zdarzyć, że coś nam nie wyjdzie. W takich wypadkach prosimy o wyrozumiałość, przede wszystkim jednak o sprostowanie - oszczędźmy kolejnym odwiedzającym już zauważonych błędów.


11.11.2000 WWW.MURKI.PL
NEW

Wszystkie kolejne newsy i artykuły są publikowane w naszym nowyn serwisie - www.murki.pl. Zapraszamy!

19.08.1999 NA FALOCHRONIE
NEW

Dokończono trawers na ,,falochronie'' w Gdyni (opaska betonowa 200 m od Bulwaru) w ten sposób, że do przejścia nie jest już potrzebna górna krawędź betonu (no more mrówki!). W tej chwili trawers mierzy prawie 35 metrów i zaczyna się kilka metrów na prawo od lewej krawędzi opaski.

18.07.1999 DALSZE PROWADZENIA W RUTKACH
NEW

Robert Milewski ubezpieczył i poprowadził Głębokie Wykopy (VI.4, 4s) i Żelazo Patenciarza (VI.4, 5s). Artur Polański jest bliski dokończenia nowej drogi na lewo od Kantu Pazuchy, a Tomasz Kugler i Piotr Szuca przeszli Siedem Jaboli (ok. VI.3+, pd.-wsch. œciana) na Nowym Filarze.

11.07.1999 NOWE RINGI NA MURKACH

Tomasz Kugler i Piotr Szuca poprowadzili RP Przebudzenie (VI.4, 12 m, 6 ringów, Rutki) oraz Telegraph Road (VI.3+, 18 m, 8 ringów, Lubonice).

3.04.1999 LUBONICE OBITE
 

W Lubonicach na drodze Telegraph Road pojawiło się 8 pięknych, błyszczących w słońcu hi-tech-ringów. Wykluczamy raczej odziaływanie Urzędu Miejskiego (patrz news poniżej) w tamtym rejonie; może to tamtejsza gmina...

3.04.1999 GDYŃSKI - TAJEMNICZE RINGI
 

Na Gdyńskim urwała się barierka od strony Gdyńskiej i teraz ktoś osadził 2 ringi pośrodku betonowej półki na krawędzi murka, tak że nie potrzeba nawet pętli i wystarczy sama lina. Chodzą słuchy, że to może Urząd Miejski za tym stoi...

26.03.1999 MURKI - WYDAWNICZY PRZEBÓJ SEZONU '99
 

Na przełomie kwietnia i maja 1999 powinno się ukazać najnowsze, poprawione i papierowe wydanie przewodnika wspinaczkowego po Murkach. MURKI '99 zawierają w tej chwili komplet nowych schematów dróg oraz mapki dojazdu do obiektów. Uwzględnione zostały również najnowsze odkrycia z terenu byłego woj. gdańskiego. Przewodnik będzie profesjonalnie wydrukowany i dostępny we wszystkich sklepach wspinaczkowych w Trójmieście. Planowane też jest uruchomienie sprzedaży przez internet (na stronach Klamecjusza).
Pełna wersja przewodnika będzie cały czas dostępna (i aktualizowana) na stronach Klamecjusza w dziale Murki.

26.03.1999 KRYTA ŚCIANA W SOPOCIE


W fazę końcową wkracza projektowanie ściany wspinaczkowej w sopockim LO. Jeśli prace będą przebiegały bez zakłóceń, otwarcie ściany nastąpi już w czerwcu.
Powierzchnia użytkowa do wspinania wyniesie około 150 metrów kwadratowych. Długość dolnego trawersu to 15m, a wysokość ściany to 8,5m. Najdalej wysunięta krawędź dachu będzie oddalona od podstawy ściany o 4m - oznacza to dość duże przewieszenie.
Powierzchnia ściany będzie pokryta panelami ze sklejki (o wymiarach 120x120cm każdy). Jeśli wystarczy pieniędzy, sklejka dodatkowo pokryta będzie warstwą żywicy z piaskiem. Każdy panel będzie miał do 6 otworów pod chwyty wraz z systemem nakrętek po drugiej stronie, aby szybko i łatwo można było modyfikować układ dróg.
Przewidywany jest również komplet spitów rozmieszczonych tak, aby równoczeście mogło prowadzić 7 osób (zespołów). Na górnej krawędzi ściany dodatkowo znajdą się zaczepy pod zawieszanie wędek. Będzie to pierwsza kryta ściana w Trójmieście przystosowana do wspinaczki z dołem.
Na razie zamieszczamy zdjęcie makiety ściany. Będziemy informować o rozwoju przedsięwzięcia.

4-5.07.1998 KARRAMBA OBITA

Krzysiek Walasek zakończył pierwszy etap ubezpieczania Karramby w Rutkach. Trzy (!) spity gwarantują zdaniem autora bezpieczną wspinaczkę, chociaż mniej odporni psychicznie muszą jeszcze poczekać na ostatni, najwyżej położony przelot. Przy okazji Krzysiek umożliwił suchy dostęp do północnej ściany nowego filara, dosypując wał z kamieni i cegieł.

5.07.1998 CEGLANY OLBRZYM

Na szeroko rozumianych Kaszubach odkryty został jeszcze jeden potencjalny obiekt wspinaczkowy. Tzw. Wieża Sołtysa, 11m wysoka baszta z białej cegły wznosi się na niewybitnym wzniesieniu w pobliżu miejscowości Pużyce (około 5,5km na północ od Łęczyc, 13km na pn.-wsch.od Lęborka). Wieża, przypominająca z daleka jurajskie zamczysko ma 9m średnicy. Zewnętrzne, nieznacznie połogie ściany są niestety w części (północna strona) pokryte smołą, ściany wewnętrzne natomiast są lekko przewieszone. Wieża Sołtysa, odkryta dla wspinaczy przez Rafała Knittera, jest jak dotąd najdalej na północ położonym obiektem wspinaczkowym w Polsce.

4.07.1998 LUBONICE: 18,2!

18,2m ma według najnowszych, oficjalnych pomiarów najwyższa ściana mostu w Lubonicach. Niższe ściany obu filarów mają po 13m, a naczółki po około 5m. Pomiarów dokonali podczas krótkiego pobytu w sobotę 4 lipca Piotr Szuca, Dominik Gorski, Michał Baniewicz i Tomek Kugler. Dwaj ostatni z wymienionych pokonali lubonickie zerwy nowymi drogami. Śmiertelne Drgawki (VI) to nowa pięciometrowa droga Michała na lewym naczółku północnej ściany. Druga z nowych dróg, Wróżka za mgiełką ma trudności około VI.3 i prowadzi krawędzią prawego filara na ścianie północnej.

6-7.06.1998 MARCIN ZACHICHOTAŁ

Marcin Woźniak dokonał piątego przejścia Chichotu Starca (VI.5/5+) na Gdyńskim.

5.06.1998 WYCENY NA MURKACH

Przemek Witka zaproponował nowe wyceny dla dróg na murkach Gdyńskim i Elektrycznym. Bouli Bouli ma VI.2/2+, natomiast Mega VI.1+. W związku z używaniem przez wszystkich (no, poza wąską grupą purystów) dokutych klam pod okapem trzeba przypomnieć, że dotychczasowe wyceny Bouli Bouli (VI.3+ i VI.3+/4) dotyczą starszej, oryginalnej wersji tej drogi (z użyciem chwytów tylko na ścianie czołowej, poniżej betonowego łuku).

2.06.1998 VI.5+/6 NA GDYŃSKIM

Piotr Szuca uporał się jako pierwszy z jednym z "ostatnich" Wielkich Problemów Murkowych, wytyczając drogę pod łukiem wschodniej ściany Murka Gdyńskiego. Nowa droga, będąca poważnym utrudnieniem Syndromu Bibbita otrzymała na razie wycenę VI.5+/6 oraz, w nawiązaniu do pewnego mało zaawansowanego dyplomu nazwę Sztuka dyplomancji.

30.05.1998 NOWE DROGI W KOZINIE

Lista dróg na moście w Kozinie wydłużyła się o sześć pozycji. Powodem zamieszania była czteroosobowa ekspedycja z Trójmiasta w składzie Michał Baniewicz, Rafał Knitter, Artur Polański i Sławek Szymański. Nowe drogi (Okruszki na Deser, V+; Baby z Nocha, V+; Szybkie Banany, VI+; Smak Papierka, V+; Mój Ogryzek, V+; Silnik 1.1, VI i Sypiący się Gruchot, VI+) powstały na ścianach południowych i wewnętrznych (nad asfaltem). Autorem większości dróg jest Artur, tylko Baby z Nocha przetrącił jako pierwszy Michał. W trakcie krótkiego pobytu w Lubonicach chłopcy uderzyli na wykuty w dość tajemniczych okolicznościach projekt (nikt się do niego nie przyznaje; wschodni filar, północna ściana). Artur wycenił całość na VI.3 - VI.4, ale niestety nie udało mu się przejśc górnych problemów w ciągu. Uzupełnione rysunki i opisy pojawią się na naszych Stronach już wkrótce.

19.05.1988 SPITY W RUTKACH

Krzysiek Walasek ubezpieczył Chatkę Kopulatkę w Rutkach - cztery ocynkowane kołki rozporowe, o średnicy 15 mm i długości ośmiu centymetrów, zostały osadzone dodatkowo na kleju. Na tym wszystkim plakietki Faders 30 kN. Wkrótce w podobny sposób ma zostać ubezpieczona Karrramba (jest już jeden spit).




Chcielibyśmy, aby ta strona zawierała wzmianki o wszystkich istotnych dla trójmiejskiego wspinania wydarzeniach:

  • odkryciach nowych potencjalnych murków,
  • wszystkich nowych drogach,
  • pierwszych przejściach i pierwszych powtórzeniach (opinie co do drogi i wyceny) wszystkich dróg,
  • wszystkich powtórzeniach dróg trudniejszych (powiedzmy, od VI.4 w górę),
  • wszystkich innych sprawach istotnych dla naszego "małego" wspinania.

Prosimy o pomoc i nadsyłanie danych - sami niewiele zdziałamy.

Informacje do Klamecjusz News prosimy przekazywać na adres:
tkugler@radix.com.pl (temat: "Klamecjusz News"), lub osobiście.

stat4u © teLMi design service