murki.pl
  Info | Mapa | Topo | Ogłoszenia | Archiwum | Zdjęcia | Forum | Zaloguj | Kontakt

Topo > Murki Lęborskie (zobacz opis dojazdu)

4.4. Lubonice

Ostatnia aktualizacja przewodnika: 19 sierpnia 2013 r.

Most w Lubonicach to najwyższy z murków w okolicach Trójmiasta. Położony jest kilka kilometrów od najbliższych osiedli, pomijając znajdujące się w odległości 150 m gospodarstwo. Linia kolejowa wykorzystująca go jest wyłączona z ruchu.

3.5 km od mostu leży Jezioro Lubowidzkie z kilkoma ośrodkami wypoczynkowymi oraz polem biwakowym. Dalej, bo 10 km od mostu, znajduje się pięknie położone i czynne przez cały rok schronisko w Porzeczu z dziesięciometrową ścianką wspinaczkową. Niedaleko znajduje się też najbardziej górskie miejsce w pobliżu Trójmiasta — pas wzniesień na południe od Bożegopola Wielkiego — z różnicami wysokości sięgającymi stu osiemdziesięciu metrów.

Po zakończenu wspinaczki na popularnych drogach, prosimy o przetarcie chwytów szczotką.

Strona północna

[schemat]
Most w Lubonicach od północy (18.2 m).

  1. Śmiertelne DrgawkiVI [2r]. Start z charakterystycznego „żelaza”; pięć metrów najłatwiejszego w okolicy wspinania. Wariant trudniejszy startuje na prawo od „żelaza” i nie dopuszcza jego użycia.
  2. Projekt [6r].
  3. Rekreacje MikołajkaVI.3 [5r]. SD, ZUCH.
  4. SiekieraVI.3 (?) [7r]. Start ścianą wewnętrzną, przewinięcie na filar i wyjście na lewo od bambuły.
  5. Szmaty dla LalusiówVI.4/4+ [7r]. Środkiem ściany, u góry przez bambułę.
  6. KozakiVI.3+ [8r]. Filarem do początku przewieszenia, skąd wyjście w lewo na płytę (na prawo od bambuły).
    1. PrawdziwkiVI.3+ [9r]. Start filarem, ponad siódmą wpinką przewinięcie przez kant, wyjście na płytę około dwóch metrów na prawo od Kozaków.
    2. MaślakiVI.4+ [9r]. Jak Prawdziwki, ale poniżej szóstej wpinki nie wolno łapać się kantu ani chwytów wykutych w fugach „wychodzących” z kantu.
    3. MyszkaVI.5 [14r]. Cały czas na prawo od filara (nie wolno łapać kantu), wejście w dach i koniec wpinką na zworniku, na środku łuku.
    4. Złodziej FiliżanekVI.5+ [14r]. Myszka przedłużona o Proszę Panów, Dogrywka, czyli koniec na górnej krawędzi mostu (brak rysunku).
  7. AsteriksVI.4 [5r+2rz].
    1. Projekt.
  8. Telegraph RoadVI.3+ [8r]. U góry nie wolno korzystać z bambuły.
    1. SU45VI.3+ [10r]. Do szóstego ringa wspólnie z Telegraph Road.
  9. Czerwony FilarVI.4+ [9r]. W górze na lewo od bambuły.
  10. Portobello BelleVI.5 [8r]. Bez korzystania z filarów, u góry przez bambułę. Start z zaznaczonego stopnia.
  11. Wróżka za MgiełkąVI.3+ [8r]. W górze na prawo od bambuły.
  12. Stryj DionizyVI.3/3+ [9r]. Start ścianą wewnętrzną.
    1. Tajemnica Dziadka HieronimaVI.4+/5 [11r].
  13. SzóstkaVI+ [3r+2rz].
    1. DzidziuśVI+ [8r].
  14. Park JurajskiVI.3 [6r].
  1. MotylkiVI.4+ [7r].

Strona południowa

Od strony leśniczówki.

[schemat]
Most w Lubonicach od południa (18.2 m).

  1. Brawura i DoświadczenieVI.2 [2r].
  2. Pionki na DamkachVI.6 [8r].
  3. ŚciorgVI.3 [7r]. U góry nie wolno korzystać z bambuły.
  4. Dylematy TatyVI.4/4+ [9r]. Trzy środkowe wpinki wspólne z Ściorgiem lub Filarem Redaktorów.
  5. Filar RedaktorówVI.4+ [10r]. Start ścianą wewnętrzną, dalej filarem, wyjście na prawo od bambuły.
  6. Różowa LandrynkaVI.1+ [7r+rz], Koniec na pierwszym z dokręconych kamieni (stanowisko z dwóch ringów).
    1. Nocne AkcjeVI.4 [13r]. Przedłużenie Różowej Landrynki, koniec drogi stanowi wpinka do ringa znajdującego się nieco ponad dolną krawędzią ściany czołowej, w najwyższym punkcie łuku.
    2. Matrix ReaktywacjaVI.5 [14r]. Przedłużenie Nocnych Akcji o wyjście spod okapu do górnej krawędzi mostu.
    3. VI.5 (?) [15r]. Przedłużenie Nocnych Akcji o wyjście wariantem Proszę Panów, Dogrywka.
    4. Nocne Akcje SzarakaVI.3+ [13r]. Wariant Nocnych Akcji  poprzez przewinięcie przy białym dyżym chwycie do drogi Szarak i zakończenie tą drogą (brak rysunku).
  7. Lubonice's SmileVI.4+ [13r]. Droga kończy się wpinką do ringa znajdującego się nieco ponad dolną krawędzią ściany czołowej, w najwyższym punkcie łuku.
    1. VI.2 [7r+rz]. Jak Lubonice's Smile, koniec na pierwszym z dokręconych kamieni (stanowisko z dwóch ringów).
    2. VI.5 [14r] (Proszę Panów, Dogrywka). Lubonice's Smile plus wyjście za krawędź na szczycie łuku — koniec na górnej krawędzi mostu.
    3. VI.5+ (?) [15r]. Przedłużenie Lubonice's Smile o wyjście wariantem Matrix Reaktywacja.
  8. BąbelkiVI.4 [7r]. Środkiem ściany, bez korzystania z filarów; w górze wprost przez bambułę.
  9. Manifest AmatoraVI.3+ [7r]. Wyjście prawą stroną bambuły i ścianką.
  10. PowitanieVI.2+ [7r].
  11. PożegnanieVI.3+.
  1. SzarakVI.3 [10r].
    1. Szarak w AkcjiVI.4 [12r]. Przewinięcie w dachu do białego dużego chwytu od Nocnych Akcji i zakończenie tą drogą (brak rysunku).

[ Zobacz: Lubonice w Galerii ]
 

Na początek strony Strona główna >> Przewodniki >> Lęborskie >> [ Wyższy w Kozinie | Niższy w Kozinie | Leśne Wrota | Lubonice ]  
 

© murki.pl 2000–2017. Wszelkie prawa zastrzeżone.

poczta@murki.pl